Moje motto pozostaje niezmienne: ZADOWOLENIE Z SIEBIE SAMEGO JEST POŁOWĄ NASZEGO SZCZĘŚCIA...

wtorek, 17 września 2013

***



Na zakręcie...

A jeśli na miłość moją
nawet zachwyceniem nie odpowiesz
jakąż pójdę drogą?

Na zakręcie wśród brązem umierającej zieleni
odziana zamyśleniem nadzieja czekała…
Cicho - na palcach - by nie spłoszyć ptaków
zbierających się do odlotu
podeszłam a ona wzięła mnie za rękę…

- Chodź – powiedziała – nic tu po nas
są inne ogrody, gdzie winorośl hojna
i słońc tajemnicze zachody…
Tam – nie będziesz już emigrantką
Tam – jeszcze raz
twoje odrodzenie…

( 16.09.2013 - z delikatną dedykacją... )


Anna Strzelec




 

8 komentarzy:

  1. Witaj Haniu, jestem pod wrażeniem, gratuluję Ci pięknego wydania książki "dialogi liryczne...". Znając Twoją twórczość myślę, że wypuściłaś coś bardzo fajnego... Bardzo podobały mi się Twoje wiersze to takie, jakie lubię czytać i pisać, gdybym to ja je napisała, to powiedziałabym,że odzwierciedlają moją duszę.
    Pozdrawiamy Cię serdecznie!
    Basia z Zygmuntem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż za nastrój...podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. - Kilka słów do Wisławy Szymborskiej - Cóż mam zrobić z tym uczuciem, które spadło na mnie jak jesienny deszcz?... Już nie ja, jakaś inna... Pani mówiła "nic dwa razy się nie zdarza"... Pani się myliła... A jeśli napiszę: - zjawiłeś się w moim życiu, rzeczownik, jeszcze nie wiem jaki ma smak, fascynacja, ciekawość, wersy, podmiot liryczny... ( zmienia się )czy to tylko wiersz, gdy spadają dotąd nieodkryte gwiazdy... a nad ranem rodzą się wiersze, gdy znów modlę się o cierpliwość czekania i ze słów już kiedyś napisanych lepię na nowo... rzeźbię w mojej wyobraźni... Papierosek? Jeszcze jedna kawa, mocna, słodka okryta białą, jesienną mgłą... Otworzę szeroko okno i wpadnie róża, o której Pani pisała - wymówię znów jego Imię...

      Usuń
    2. To piękna odpowiedź na wiersz pani Wisławy...

      Usuń
  3. Jak dobrze,że Miłość nie zważa na pory roku, przychodzi nie tylko Wiosną, gdy maj itd, ale z jesiennym wierszem także... Haniu, o Wierszu "Na zakręcie..." -już mówiłam, tu wyrażę wielki podziw nad Twoim jakże poetyckim pisaniem prozą... jak dobrze, ze Miłośc przychodzi jesienią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie miłość i nie jesień, ale... jeśli tak im pisane... Każda pora roku może być tą właściwą w kalendarzu życia, ale jesienna wydaje mi się bardziej przemyślana...Powinna być! Ale, któż to naprawdę wie?...

      Usuń
  4. ..."nadzieja czekała ...cicho na palcach.." Tak,zawsze jest nadzieja chociaż" nic dwa razy się nie zdarza..."..Nigdy nie jest tak samo.Ale masz wybór nowej drogi...Szkoda,że nie każdy tak potrafi....
    Danka

    OdpowiedzUsuń
  5. Danka - to fakt... do tego, by korzystać z wyborów, jakie nam życie daje trzeba dużo siły, a gwarancji żadnej...

    OdpowiedzUsuń

DYSTRYBUCJA:

Moje książki można zamawiać mailowo pod adresem:
strzelec-anna@wp.pl

oraz: www.e-bookowo.pl - wersje ebooka i papierowe.

Łączna liczba wyświetleń

Popularne posty


Popularne posty

Popularne posty